WYPOSAŻENIE DZIECKA DO ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO NA ROK 2022/2023
GRUPA 3-4 LATKI
Pakiet edukacyjny „Dzieciaki w akcji” Czterolatki, wydawnictwo Nowa Era
Pakiet do języka angielskiego English Play Box. Część 2, wydawnictwo Nowa Era
Wyposażenie dla każdego dziecka:
- 1x ryza papieru białego A4
- 1x ryza papieru kolorowego A4
- 1x tekturowa teczka A4
- 2x blok techniczny biały
- 4x blok techniczny kolorowy
- 2x krepa
- 4x klej w sztyfcie (Amos lub Pelikan)
- kredki ołówkowe okrągłe Bambino, 12 kolorów
- 1x plastelina, 24 kolory
- podkładka śniadaniowa
- kapcie na zmianę
- worek/plecak z ubraniami na zmianę
- strój galowy (biała koszula, czarne lub granatowe spodnie/spódniczka)
GRUPA DZIECI 5– i 6-LETNICH
KSIĄŻKI
Edukacja przedszkolna:
Dzieci 6-letnie (rocznik 2016)
„CIEKAWA ZABAWA” 6–latki II. Zestaw dla dziecka. Nowa Era (granatowa).
·Dzieci 5 – letnie (rocznik 2017)
„CIEKAWA ZABAWA” Zestaw dla 5-latka w grupie mieszanej 5-6-latki Nowa Era (jasno niebieska)
Język angielski
· Treetops starter. Podręcznik dla przedszkoli i szkół podstawowych, Howell Sarah, Kester-Dodgson Lisa, Wyd. Oxford
Religia (dla dzieci, których rodzice wyrazili chęć by dziecko uczestniczyło w lekcji):
· „Tak, Jezus mnie kocha” - (podręcznik i ćwiczenia w jednej książce, podręcznik dla dziecka sześcioletniego) Wyd. JEDNOŚĆ
WYPOSAŻENIE DLA KAŻDEGO DZIECKA
- blok techniczny biały format A4 i A3 (po 1 sztuce)
- blok techniczny kolorowy format A4 i A3 (po 1 sztuce)
- pisaki (12 kolorów)
- plastelina (24 kolory)
- klej w sztyfcie x2, polecani producenci: Amos, Pelikan, Pitt
- ołówek HB x2
- ryza papieru A4 (biała i kolorowa)
- piórnik
- kredki ołówkowe 12 kolorów, polecani producenci: Astra lub Bambino
Kapcie, ubrania na zmianę w podpisanej torbie/worku
Strój galowy (biała koszula, czarne lub granatowe spodnie/spódniczka)
Wykaz podręczników na rok szkolny 2022/2023
MINISTERSTWO EDUKACJI I NAUKI
DEPARTAMENT INFORMACJI I PROMOCJI
WYDZIAŁ KOMUNIKACJI
Szczepienia uczniów w wieku 12 - 18 lat – informacje dla szkół i placówek
Od 7 czerwca rodzice mogą rejestrować na szczepienie dzieci, które ukończyły 12. rok życia. Wcześniej została uruchomiona rejestracja dla uczniów w wieku 16 i 17 lat. Aktualnie szczepienia odbywają się w punktach populacyjnych i powszechnych. Po zakończeniu wakacji szczepienia będą mogły być realizowane w trybie mobilnym na terenie placówek oświatowych. Będą je wykonywały podmioty lecznicze prowadzące stacjonarne punkty szczepień. Przygotowaliśmy informacje dla szkół i placówek w tej sprawie. Wraz z Ministerstwem Zdrowia opracowaliśmy także rekomendacje dotyczące przygotowania się ucznia do szczepienia. Wszystkie materiały zostaną przekazane do szkół za pośrednictwem Systemu Informacji Oświatowej.
Organizacja szczepień
Szczepienia będą odbywały się w istniejącej bazie punktów szczepień populacyjnych i powszechnych oraz na terenie placówek oświatowych (tryb mobilny).
Tryb mobilny będzie realizowany przez doświadczone podmioty lecznicze prowadzące stacjonarne punkty szczepień.
Mapa punktów szczepień https://www.gov.pl/web/szczepimysie/mapa-punktow-szczepien#/
Gdzie i kiedy uczniowie mogą się szczepić?
Już od 7 czerwca rodzice mogą rejestrować dzieci od 12. roku życia na szczepienie przeciw COVID-19. Aktualnie szczepienia odbywają się w punktach populacyjnych i powszechnych. W tych miejscach jest realizowany cały proces szczepienia, który obejmuje:
- zgodę rodzica,
- kwestionariusz,
- kwalifikację lekarza,
- szczepienie.
Harmonogram szczepień po wakacjach
Po zakończeniu wakacji szczepienia będą wykonane w dotychczasowych miejscach oraz w tymczasowych mobilnych punktach szczepień. Zorganizują je podmioty lecznicze prowadzące stacjonarne punkty szczepień.
Szczepienia będą odbywały się według następującego harmonogramu:
- I tydzień września (1.09-5.09) – tydzień informacyjny – lekcje wychowawcze i spotkania z rodzicami o charakterze informacyjno-edukacyjnym,
- II tydzień września (6.09-12.09 – tydzień przygotowania do szczepienia – zbieranie przez wychowawców zgód od rodziców i opiekunów prawnych na szczepienie dzieci,
- III tydzień września (13.09-19.09) – tydzień szczepień.
Przygotowanie się ucznia do szczepienia – rekomendacje dla rodziców
Wspólnie z Ministerstwem Zdrowia opracowaliśmy także rekomendacje dotyczące przygotowania się ucznia do szczepienia. Są one skierowane przede wszystkim do rodziców i opiekunów. W zaleceniach znalazły się m.in. informacje dotyczące spożywania posiłków przed szczepieniem czy przyjmowania leków. Przed szczepieniem rodzice powinni zwrócić także szczególną uwagę na rzetelne wypełnienie kwestionariusza. Ważne jest, aby podali wszystkie istotne informacje o zdrowiu dziecka.
Dlaczego warto się zaszczepić?
Szczepionka to najlepszy sposób na przerwanie transmisji wirusa, a tym samym na powrót do życia, które znamy sprzed okresu pandemii. Zaszczepienie się jak największej liczby osób zwiększa szansę na trwały powrót do stacjonarnych zajęć w szkołach, placówkach i na uczelniach, wydarzeń kulturalnych czy spotkań rodzinnych i towarzyskich. Dzięki szczepionce możemy chronić nie tylko nas samych, ale także naszych najbliższych.
Jak działa szczepionka?
Szczepionka wyzwala w organizmie człowieka naturalną produkcję przeciwciał. Stymuluje także nasze komórki odpornościowe, aby chroniły nas przed zakażeniem COVID-19. Szczepionka jest darmowa i dobrowolna.
Ministerstwo Edukacji i Nauki
Departament Informacji i Promocji
Kwestionariusz wywiadu przed szczepieniem
Rodzicu,
ze względu na sytuację epidemiologiczną, w celu zapewnienia bezpieczeństwa klientom i pracowników znacząco zmienił się sposób funkcjonowania Poradni, w tym warunki prowadzenia badań diagnostycznych. W trosce o zdrowie prosimy o przestrzeganie poniżej podanych zasad:
Zgłoszenie o badanie po wydrukowaniu i podpisaniu prosimy przesyłać na adres Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej pocztą lub jego skan pocztą elektroniczną na adres mailowy odpowiedniego oddziału. Wzory dokumentów na stronie:
http://poradnia-chelmza.pl/druki/
- adres e-mail Poradni P-P w Chełmży: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- adres e-mail Filii w Dobrzejewicach: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- adres e-mail Oddziału w Grębocinie: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- adres e-mail Oddziału w Złejwsi Wielkiej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Można je złożyć również osobiście przy zachowaniu środków ostrożności w skrzynce podawczej
· Po rozpatrzeniu zgłoszenia pracownik Poradni poinformuje telefonicznie o terminie badania/spotkania w placówce oraz przeprowadzi telefonicznie Ankietę wstępnej kwalifikacji.
· Przyjmowani są tylko klienci po wcześniejszym telefonicznym umówieniu spotkania.
· Przyprowadź do placówki dziecko zdrowe – bez objawów chorobowych.
· Nie przyprowadzaj dziecka do Poradni, jeżeli któryś z domowników przebywa na kwarantannie lub w izolacji. Proszę pozostań w domu oraz stosuj się do zaleceń służb sanitarnych i lekarzy. Powiadom o sytuacji sekretariat Poradni, najszybciej jak to będzie możliwe zostanie wyznaczony nowy termin wizyty;
· Udział rodzica/opiekuna prawnego w diagnozie, terapii możliwy jest w wyjątkowych sytuacjach pod warunkiem, że rodzic/opiekun prawny znajduje w odległości się min. 2 metry od diagnosty.
· Prosimy o punktualne przybycie na wizytę, aby uniknąć sytuacji gromadzenia się większej liczby osób w Poradni oraz by zapewnić czas na dezynfekcję pomieszczeń.
· Wywiad przed badaniem może być przeprowadzony po wcześniejszym uzgodnieniu z rodzicem telefonicznie lub poprzez połączenie online.
· Zaopatrz swoje dziecko, jeśli ukończyło 4 rok życia, w indywidualną osłonę nosa i ust. Dzieci niepełnosprawne są zwolnione z obowiązku noszenia maseczki ochronnej.
· Wyjaśnij dziecku, dlaczego nie może zabierać ze sobą do Poradni niepotrzebnych, dodatkowych przedmiotów np. zabawek.
· Prosimy o zabranie ze sobą piórnika dziecka z przyborami szkolnymi (długopis, ołówek, kredki, nożyczki).
· Regularnie przypominaj dziecku o podstawowych zasadach higieny. Podkreśl, że powinno ono unikać dotykania oczu, nosa i ust, często myć ręce wodą z mydłem i nie podawać ręki na powitanie.
· Po przyjściu do Poradni następuje mierzenie temperatury, mycie i dezynfekcja rąk.
· Omówienie wyników badania po wcześniejszym uzgodnieniu z pracownikiem Poradni może odbywać się w trakcie rozmowy telefonicznej lub połączenia online.
· Konsultacje i porady dla rodziców, dzieci i nauczycieli mogą być prowadzone w formie zdalnej lub bezpośrednio przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności oraz po uprzednim uzgodnieniu terminu spotkania.
· Opinię lub orzeczenie Poradnia prześle pocztą na adres domowy.
Informacja dla Rodziców o sposobie i trybie realizacji zadań szkoły
w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania
1. Szkoła prowadzi zdalne nauczanie.
2. Budynek szkoły jest zamknięty.
3. Dyrektor i wicedyrektor szkoły pełnią stały dyżur telefoniczny (Dyrektor: 792-237-272, Wicedyrektor: 512-253-798) w godz.: 8.00-10.00, podczas którego rodzice, mogą się z nimi kontaktować w sprawach napotkanych problemów z realizacją zdalnego nauczania i innych dotyczących szkoły.
4. Sekretariat szkolny pełni zdalnie dyżur telefoniczny, od poniedziałku do piątku w godz. 7:00-15:00 (533-308-499).
5. Pedagodzy szkolni: Dorota Przyborowska-Sulich (793-777-819), Piotr Napierski (608-479-450) w godzinach pracy.
6. Administrator dziennika elektronicznego – kontakt: Administrator szkolny w systemie Librus lub e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
7. Informacje od dyrektora szkoły będą przekazywane poprzez stronę internetową szkoły, dziennik elektroniczny.
8. Dyrektor i wicedyrektor są w stałym kontakcie z nauczycielami.
9. Kontakt z wychowawcami klas poprzez e-dziennik lub inną ustaloną przez wychowawcę formą.
10. Nauczyciele realizują podstawę programową zdalnie zgodnie ze swoim tygodniowym planem zajęć.
11. Nauczyciele w dzienniku elektronicznym uzupełniają temat lekcji w danej klasie i zaznaczają frekwencję, ustawiając wszystkim uczniom „ZN” – zdalne nauczanie, którego wartość dla ucznia wynosi „obecny”.
12. Nauczyciel wysyła do uczniów i ich rodziców wiadomość zawierającą temat lekcji/zajęć (który uczniowie są zobowiązani do wpisania do zeszytu przedmiotu/zajęć), wskazuje treści potrzebne do zrealizowania na tej godzinie, linki do ciekawych stron internetowych, dodatkowe materiały stanowiące załącznik do tej wiadomości, adekwatnych do możliwości ucznia, pamiętając o uczniach z opiniami i orzeczeniami.
13. Nauczyciel informuje uczniów o tym, jakiej wiedzy i/lub umiejętności będzie oczekiwać z tej lekcji.
14. O każdym problemie z realizacją zadań rodzic/uczeń informuje bezpośrednio nauczyciela przedmiotu/zajęć, a jeśli nie ma z nim kontaktu poprzez wiadomości w e-dzienniku, e-mail, telefonicznego lub poprzez media społecznościowe to informuje wychowawcę klasy, który kontaktuje się z nauczycielem przedmiotu/zajęć i ustala dalszy sposób podstępowania. W sytuacjach szczególnych nauczyciel/wychowawca powiadamia dyrektora szkoły.
15. Nauczyciel w przypadku braku możliwości kontaktu z uczniami drogą zdalną informuje wychowawcę klasy w celu podjęcia odpowiednich działań (nawiązanie prób kontaktu wszelkimi możliwymi środkami). Jeśli ta nie przynosi efektów w dalszej części powiadamia dyrektora szkoły.
16. Głównymi formami kontaktu zdalnego z rodzicami jest moduł „wiadomości” w e-dzienniku oraz strona internetowa szkoły.
17. Głównymi formami kontaktu podczas pracy zdalnej z uczniami są moduły: „zadania domowe”, „wiadomości” w e-dzienniku oraz ustalone indywidualnie z klasami – np. komunikatory internetowe (np. Messenger), kontakt telefoniczny, inne.
18. Nauczyciele podczas pracy zdalnej korzystają z dostępnych platform edukacyjnych, programów telewizyjnych, słuchowisk lub innych materiałów wspierających proces dydaktyczno-wychowawczy podczas realizacji nauki zdalnej.
Szanowni Państwo,
Drodzy Nauczyciele, Rodzice i Uczniowie,
W dniach 23 grudnia - 31 grudnia 2019r. w szkole trwać będzie zimowa przerwa świąteczna (podstawa prawna: §3 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia MEN z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie organizacji roku szkolnego). W związku z powyższym oraz na podstawie wypowiedzi Departamentu Informacji i Promocji Ministerstwa Edukacji Narodowej:
https://www.gov.pl/web/edukacja/zimowa-przerwa-swiateczna
informuję, że szkoła nie organizuje zajęć dydaktyczno-wychowawczych ani zajęć wychowawczo-opiekuńczych w ww. dniach.
Ponadto informuję, że dni 2 i 3 stycznia 2020r. zgodnie z Kalendarzem pracy szkoły są dniami do odpracowania, tak więc są wolne dla wszystkich uczniów i pracowników szkoły.
Z wyrazami szacunku,
Dawid Basak.
Grypa
Źródło: http://gis.gov.pl
Świerzb
Źródło: Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Bydgoszczy
Wszawica
Źródło: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Toruniu
Krztusiec
Krztusiec jest ostrą chorobą dróg oddechowych, głównie wieku dziecięcego, wywoływaną przez bakterie Bordetella pertussis.
Charakterystycznym objawem choroby jest długotrwale utrzymujący się napadowy kaszel z wydzieleniem lepkiej plwociny. Jedynym źródłem zakażenia jest chory człowiek. Zakażenie następuje drogą powietrzno-kropelkową. Pierwszy okres choroby trwa do 2 tygodni i charakteryzuje się takimi objawami jak nieżyt nosa, spojówek, gardła i oskrzeli. Ostry nieżyt dróg oddechowych następuje na skutek wnikania bakterii do komórek błon śluzowych i ich toksycznego działania. Narastające działanie toksyn powoduje przejście do kolejnej fazy choroby z charakterystycznym napadowym kaszlem, objawami duszności, wykrztuszaniem śluzu i wymiotami. U dzieci poniżej 6 miesiąca życia zamiast napadowego kaszlu może wystąpić bezdech, utrata przytomności z powodu braku tlenu, a bez podjęcia skutecznego leczenia może nastąpić zgon.U chorych dzieci mogą również wystąpić powikłania np.: ropne zapalenie płuc, zapalenie ucha środkowego, trwałe uszkodzenie mózgu, utrata wagi ciała. Podanie odpowiednich antybiotyków zmniejsza ryzyko wystąpienia tych dolegliwości, zwłaszcza jeśli leczenie rozpocznie się jak najwcześniej od wystąpienia objawów.
Zwalczanie choroby polega na jej wczesnym rozpoznaniu i wdrożeniu stosownego leczenia. Niemowlęta powinny być leczone w szpitalu. Dostępne są skuteczne preparaty szczepionkowe przeciwko krztuścowi. Wrażliwość na zakażenia osób nieuodpornionych za pomocą szczepień ochronnych jest powszechna. Przebycie krztuśca pozostawia długotrwałą odporność organizmu, ale powtórne zachorowanie jest możliwe. W Polsce zgodnie z Programem Szczepień Ochronnych szczepienia przeciwko krztuścowi dzieci są obowiązkowe.
Źródło: http://gis.gov.pl